PROJECTen
zonnepark 200 MW
Stratergy heeft voor een gemeente een second opinion op de business case van een zonnepark van 200 MW uitgevoerd . Tevens heeft Stratergy een risicoanalyse uitgevoerd op de kans op en het effect van negatieve uurprijzen. In aanvulling hierop heeft Stratergy een visiedocument over de ontwikkeling van de elektriciteitsprijzen geschreven voor deze gemeente.
Netaansluiting 27 MVA
Stratergy heeft voor een Amerikaanse, beursgenoteerde onderneming actief op het gebied van duurzame verpakkingsmaterialen bemiddeld in de totstandkoming van een 27 MVA netwerkaansluiting. Stratergy heeft tevens alternatieven uitgewerkt om te komen tot een kleinere netwerkaansluiting, waaronder aansluiting op een directe lijn van een windpark, batterijen en zelfs waterstof.
Stratergy voert verschillende projecten uit voor verschillende organisaties. Hieronder vindt u een overzicht van enkele projecten die Stratergy uitvoert of heeft uitgevoerd.
Duurzame warmte
Stratergy heeft voor een afvalbedrijf verschillende opdrachten uitgevoerd, waaronder:
-
Het beoordelen en verbeteren van energieleveringscontracten voor elektriciteit, warmte en stoom;
-
Het mitigeren van risico's door het verbeteren van het pricingmechanisme; en
-
Het beoordelen van diverse business cases en het verbeteren van de Excel-modellen.
energieconcept
Stratergy heeft in opdracht van een provincie een duurzaam energieconcept uitgewerkt voor een Rijksmonument dat volledig gerenoveerd wordt. In het Rijksmonument komen zowel een hotel als een restaurant als een lokale bierbrouwerij. Naast warmtepompen voor warmte en koeling en zonnepanelen op het dak wordt de locatie ook uitgerust met een zonnecarport, laadpalen en een batterij.
p2p energiehandel
Stratergy ondersteunt de eigenaar van een groot industrieel complex bij de ontwikkeling van een energiehandelssysteem. Met dit systeem kunnen gevestigde bedrijven onderling energie uitwisselen zonder tussenkomst van energiebedrijven. De transacties worden vastgelegd in een blockchain. Zowel de duurzame energieproducenten in het gebied als de grootverbruikers van energie profiteren van deze peer-to-peer-handel.
Masterclass warmte
Stratergy heeft voor de gemeente Katwijk een Masterclass warmte / koude ontwikkeld en gegeven. In de masterclass zijn voorbeelden gegeven van financieringsconstructies en verschillende netten (integraal, gesplitst, open). De masterclass ging onder andere in op de vraag of een gemeente moet participeren in een warmtebedrijf en zo ja waarom.
red team netbeheer
Het managementteam van een regionale netbeheerder heeft Stratergy gevraagd een red-team-sessie met hen te houden. Hiermee krijgt de netbeheerder de 'andere kant van het verhaal' te horen. Doel is hen hernieuwd inzicht in zowel de ontwikkeling van de energiemarkt te geven als zicht op verschillende mogelijkheden op invulling aan hun kerntaak.
training en masterclass
Jan Willem geeft al sinds 2010 trainingen aan organisaties en individuen over het ontwikkelen, financieren, realiseren en exploiteren van duurzame energieprojecten. Deelnemers leren zelf een business case op te stellen inclusief gevoeligheidsanalyses en een risicomatrix.
Stratergy verzorgt ook maatwerk masterclasses over diverse onderwerpen van de energiemarkt.
aanbesteding snelladers
Stratergy begeleidt een internationale fastfoodketen bij de aanbesteding van circa honderd snellaadstations bij hun buitenstedelijke locaties in Europa.
training energiemarkt
Stratergy heeft recent een training gegeven over de energiemarkt in het algemeen en die van Nederland in het bijzonder. Focus van de training lag op de waarde van flexibiliteit. De training is gegeven aan een internationaal opererend engineering- en consultancybureau dat actief is in de duurzame energiesector
hedgingstrategie
Stratergy ondersteunt een energiebedrijf dat zich richt op de zakelijke markt met het analyseren en eventueel aanpassen van haar hedgingstrategie. Doel van de aanpassing is het minimaliseren van de werkkapitaalbehoefte die benodigd is voor de huidige hedgingstrategie.
expert view
Stratergy ondersteunt een energiebedrijf bij de nadere uitwerking van een propositie voor de zakelijke markt. Stratergy beoordeelt hierbij zowel de klantbenadering als de business case van de propositie.