
Trainingen
Stratergy heeft afgelopen jaren verschillende trainingen, masterclasses en webinars ontwikkeld voor en over de energiemarkt. Op verzoek kan Stratergy ook maatwerktrainingen ontwikkelen speciaal voor uw organisatie.
​
Stratergy biedt beknopte versies van de trainingen aan in de vorm van masterclasses (op locatie) of webinars (online).
Neem contact op voor de mogelijkheden omdat ook combinaties van delen van trainingen kunnen worden gemaakt.
​
Trainingen
Data individuele training verdienmodellen batterijen
De data voor 2025 zijn bekend. Op 13 februari, 17 april, 19 juni, 18 september en 20 november 2025 organiseert Stratergy de training verdienmodellen batterijen met open inschrijving.
De kosten bedragen 1.295 euro inclusief BTW per deelnemer. De training duurt een hele dag.
​
De inhoud van de individuele training verdienmodellen batterijen bestaat uit de volgende onderdelen:
-
Parate kennisquiz;
-
De basisbegrippen batterijen inclusief vertaling naar de business case;
-
De werking van de elektriciteitsmarkten en hun samenhang;
-
Inhoudelijke uitleg over de werking van de:
-
Groothandelsmarkten, zoals forwards, day-ahead, intraday en ex-post;
-
Speciale aandacht voor en uitleg van de totstandkoming van passieve onbalans;
-
De balanceringsmarkten FCR, aFRR en mFRRda;
-
Congestie en de werking van capaciteitsbeperkende contracten (CBC) met afroep en beidplichtcontracten (redispatch);
-
-
Commerciële aandachtspunten: waar moet je op letten wanneer je een aggregator contracteert. Wat zijn gangbare vergoedingen en eventuele winstdelingen;
-
Enkele voorbeelden van business cases, zoals stand-alone-batterijen, achter-de-meter-batterijen en cable-pooling-batterijen;
-
Signalen en trends voor de inzet van een batterij: waar moet je op letten als je een batterij inzet op de passieve onbalans; en
-
Dagafsluiting met het batterijspel: huur een batterij voor een dag en probeer de huur terug te verdienen door te laden en ontladen op de passieve onbalans.
Deelnemers kunnen tussendoor vragen stellen en aan het eind van ieder onderdeel. Tot en met de onderdelen commerciële aandachtpunten wordt ieder onderdeel afgesloten met een aantal controlevragen om te zien of het uitgelegde goed is overgekomen.
De deelnemers krijgen na afloop alle slides en twee business case modellen waarmee ze zelf kunnen oefenen.
​
Aanmelden kan door een mail te sturen naar training@stratergy.nl